Značka Elan slaví úspěch i na legendární Barum Czech Rally Zlín!

I letos bylo na nejslavnější české automobilové soutěži a tradičním podniku Mistrovství Evropy, legendární 49. Barum Czech Rally Zlín, pořádně vidět logo značky Elan. A to na atraktivním designu špičkového rallyového speciálu Škoda Fabia R5 přední české posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát, které se podařilo obsadit v těžké konkurenci kompletní špičky Mistrovství Evropy sedmé místo absolutně a čtvrté mezi českými posádkami. Přitom ještě tři dny před začátkem závodu to na úspěch nevypadlo, protože při předstartovním testu se závodní vůz ocitl za velké pozornosti fanoušků na střeše na louce mimo trať. Vůz však nebyl mechanicky vážněji poškozen, takže byl rychle opraven a ani tato událost nezabránila posádce ve startu. „Na vině byl od slunce rozteklý asfalt před daným místem. Předtím jsme jezdili na trati testu ráno a odpolední průjezd následoval až po více hodinách. Když jsme viseli v autě hlavou dolů jako netopýři, tak to chvíli vypadalo, že pro nás soutěž skončila dříve, než vůbec začala. Nakonec z toho však byl pěkný výsledek.Důležité je nikdy se nevzdávat! popisuje dramatický předstartovní úvod spolujezdec Daniel Trunkát.

V samotném závodě se posádky od pátku do neděle musely vypořádat s 220 „ostrými“ kilometry rychlostních zkoušek pověstných svou obtížností a nebezpečnou zrádností, která si i letos vybírala daň v podobě četných havárií. Posádce přezdívané mezi fanoušky „T&T“ se při závodě další mimořádné incidenty už naštěstí vyhnuly a propracovala se až k sedmému místu v cíli soutěže. „V minulosti, už jsme tady několikrát bojovali o příčky nejvyšší, nicméně jsme za toto umístění rádi, protože konkurence je čím dál tím větší. Startovalo zde 34 posádek se špičkovými vozy kategorie R5, takže jakékoliv umístění v první desítce je na Barumce úspěch,“ shrnuje letošní účast na Barumce jezdec Jaromír Tarabus, pro kterého šlo již o jeho jubilejní dvacátý start na Barum Rally. A ještě jedna zajímavost závěrem – pokud by se při rally vyhlašovala pomyslná kategorie veteránu – jezdců nad 40 let, tak by posádka Tarabus-Trunkát tuto kategorii suverénně vyhrávala. „Špičku Mistrovství Evropy tvoří převážně velmi talentovaní mladí piloti, profesionální sportovci, se kterými je obtížné držet tempo. Ale stále se nám to daří,“ dodává s úsměvem ke své jubilejní dvacáté Barumce v roli jezdce Jaromír.

Pro dvojici Tarabus-Trunkát však letošní sezona ještě rozhodně nekončí, ba naopak. Se slušným náskokem 24 bodů totiž vedou průběžnou klasifikaci Autoklub Poháru 2+ 2019, což je nejvyšší český šampionát v jednodenních soutěžích – rallysprintech. Poslední závod, kde se bude finálně rozhodovat o titulu šampionů, bude Rally Vsetín o posledním říjnovém víkendu a značka Elan na závodním speciálu nebude při tomto boji o celkové vítězství chybět!

Technická specifikace vozu Škoda Fabia R5 používaného posádkou Jaromír Tarabus / Daniel Trunkát:

  • Výchozí sériový model: Škoda Fabia 3. generace
  • Rozměry: Délka 3 999 mm, max. šířka 1 820 mm, min. hmotnost 1 230 kg
  • Karoserie: Upravena pro pohon 4x4, ochranný rám.
  • Motor: Přeplňovaný čtyřválec, 1620 cm3, přímé vstřikování. Max. výkon: 212 kW, Max.točivý moment 425 Nm
  • Hnací ústrojí: 4x4, 5-ti rychlostní převodovka, manuální sekvenční řazení, mechanické nápravové diferenciály (přední, zadní)
  • Brzdové kotouče: asfalt - Ø 355 mm / šířka 32 mm, šotolina - Ø 300 mm / šířka 32 mm
  • Elektronika: Magneti Marelli
  • Speciální palivová nádrž, objem 82.5 l. Spotřeba: 0.6 l/1 km RZ
  • Disky kol: Asfalt 8"x18", šotolina 7"x15"