Elan je nově také výrobcem elektrokol

 

Slovinská firma Elan chce být se svými produkty a značkou přítomna na trhu nejen během zimních měsíců. Společnost tak před dvěma lety představila svůj produktový program pro vodní sporty a před několika dny uvedla také nový cyklistický program, ve kterém budou k dispozici klasická jízdní kola i elektrokola.

 

Firma Elan je již 78 let spojena s vývojem a výrobou lyží. V posledních letech rozšířila svou bohatou historii o výrobu dalších sportovních produktů. Podle Leona Korošece, viceprezidenta skupiny Elan a ředitele zimní sportovní divize, se zimní období zkracují, proto je důležité rozšířit působení firmy i do dalších sportů. Horská centra většinou v létě nabízejí také cyklistické aktivity, proto se firma vydala tímto směrem.

 

Obchodní ředitel společnosti Elan Matjaž Meglič vysvětlil, že pro cyklistický program se rozhodli proto, že je v souladu se zavedenou strategií rozvoje značky. „Vidíme, že oslovujeme stejného spotřebitele, ve stejném prostředí, s udržitelným a zdravým způsobem života, který rád tráví chvíle v přírodě jak na lyžích, tak na kole,“ říká Meglič s tím, že tak se rozšiřuje sortiment značky pro všechna roční období.

 

Firma Elan klade velký důraz také na udržitelnost. „Naší touhou a vizí, ke které chceme jako firma i značka přispět, je, aby elektrokola nahradila motorizované formy dopravy v horském prostředí,“ uvedl Korošec. Elektrokola mohou také umožnit turistům v oblasti Kranjské Gory, Bohinjského jezera nebo na Bledu prozkoumat oblast na kole, aniž by museli celý týden nastupovat do auta.

 

Nová kolekce přizpůsobená světu hor

 

Elan vstoupil do světa freeridových kol v roce 2003. Nový cyklistický program se zaměřuje především na prostředí, kde je Elan již přítomen a dobře rozpoznatelný, tedy především v alpských a předalpských oblastech. Jak řekl Matija Rimahazi, produktový manažer pro cyklistiku, kolekce klasických jízdních kol a elektrokol je přizpůsobena světu hor a produkty oslovují každého - od začátečníků až po pokročilejší uživatele.

 

Co se týče elektrokol, byly vyvinuty dva modely, jeden pro náročnější uživatele, kteří hledají svižné kolo spolehlivé ve sjezdech, ale zároveň umožňující rychlý výjezd. Druhý typ kola je s předním odpružením, univerzální, odolné a snadno použitelné pro nejširší spektrum uživatelů. Klíčové je, že všechny komponenty jsou přizpůsobeny elektrokolu, což znamená snazší používání a méně údržby. Elektrokola budou v prodeji od jara 2024.

 

Zatímco Elan je se svým zimním sortimentem globálním hráčem, se svým cykloprogramem vstoupí nejprve na slovinský trh, poté na sousední trhy a do alpských zemí. Již letos jsou k dispozici klasická kola, v příštím roce budou k dispozici i elektrokola. Jak oznámil Meglič, na trh nevstoupí klasicky, prostřednictvím veletrhů a prezentací, ale budou budovat kontakt se spotřebiteli prostřednictvím testovacích zážitků v rámci demo center a půjčoven.

 

Prezentaci podpořili i ambasadoři Elanu

 

Prezentace nového cyklistického programu se zúčastnili ambasadoři Elanu Bojan Križaj, Filip Flisar, Tim Mastnak, Vid Baruca a Ana Pišot. První jmenovaný, Bojan Križaj, podotkl, že z rozšíření nabídky Elanu má radost. Je přesvědčen, že jde o kolekci pro širší okruh lidí, kteří mají rádi rekreační cyklistiku, a že Elan objevil správnou mezeru na trhu.

 

Po spuštění nových programů v Elanu neuvažují o případném vstupu do jiného sportu. „Jdeme krok za krokem a myslím si, že je správné se nejprve podívat na naše centrální programy, abychom byli předním poskytovatelem a výrobcem vybavení pro zimní sporty, a také, aby se naše programy pro vodní sporty a cyklistiku dobře ujaly. To je pro příští střednědobé období docela velká věc,“ dodal Leon Korošec.

 

Aby mohli vstoupit do nových segmentů, potřeboval Elan získat i nové dovednosti, proto v posledních letech firma posílila a skupina má nyní kolem 900 zaměstnanců. Po loňském úspěšném roce letos společnost počítá s podobnými nebo ještě lepšími výsledky, a to i přesto, že letošní zimní sezóna nebyla kvůli sněhovým podmínkám tak dobrá jako ta loňská. "To se u nás vždycky projeví, ale pak se v druhé polovině sezony situace výrazně zlepšila a s objednávkami na nový rok jsme opět spokojeni," řekl Korošec.