Zástupci průmyslu zimních sportů podepsali Klimatický pakt

Zástupci průmyslu zimních sportů podepsali Klimatický pakt

S ohledem na změnu klimatu a budoucí výzvy v oblasti zimních sportů zahájila Federace evropského průmyslu sportovních potřeb (FESI) společnou iniciativu „FESI Winter Sport Sustainability Network“ (FESI-WSN), která zvýší znalosti a spolupráci v oblasti udržitelnosti a oběhového hospodářství v rámci průmyslu zimních sportů. Cílem sítě FESI-WSN je sdílení znalostí a spolupráce na výzvách udržitelnosti, kterým toto odvětví čelí. Kromě schůzek se členové mohou zapojit do specifických pracovních skupin, což každému umožňuje spolupracovat s kolegy z oboru na aktivitách, které jsou na pořadu dne. Akce pro spolupráci mohou sahat od iniciativ týkajících se oběhového hospodářství, konce životnosti a opatření v oblasti klimatu až po společné nástroje pro stanovení ekologické stopy.

V rámci iniciativy byl podepsán tzv. Klimatický pakt. Ten podepsalo 19 členských značek, mezi nimiž je i společnost Elan. "Všichni patříme do skupiny značek, která propaguje a oslavuje outdoorové aktivity v zasněžených horách, a pro nás ve společnosti Elan, pocházející ze srdce slovinských Alp, je velmi přirozené zapojit se do aktivit, které podpoří lepší budoucnost, a vydat se na tuto cestu společně s podobně smýšlejícími kolegy z oboru. Tento projekt je o věcech, které nás spojují, a je úžasné vidět, jak se iniciativa Climate Pact přirozeně dala dohromady," komentoval Leon Korošec, ředitel divize zimních sportů a viceprezident skupiny Elan.

Protože je odvětví zimních sportů hluboce ovlivněno změnou klimatu, uvědomuje si svou vlastní roli v přispívání ke globálním ekologickým výzvám. Od značek přes sportovce až po samotné spotřebitele jsme všichni zodpovědní za vypouštění určité míry skleníkových plynů.

Podpisem Paktu o klimatu se odvětví zimních sportů zavazuje dodržovat pět základních zásad:

1.            Zaměřit úsilí na požadované snížení emisí skleníkových plynů v souladu s Pařížskou dohodou.

2.            Učinit pokrok v klimatickém závazku tím, že se do konce roku 2024 připojí ke kampani OSN Race to Zero.

3.            Podpora spolupráce, v rámci které „klimaticky vyspělejší“ společnosti podporují své méně vyspělé kolegy.

4.            Využití vlivu k prosazení systémové změny prosazováním progresivní státní, národní a mezinárodní politiky v oblasti klimatu.

5.            Veřejně se zabývat změnou klimatu jako nejvyšší prioritou řízení podniku.

Klimatický pakt podepsali zástupci následujících značek: Atomic, Black Crows, Blizzard, Burton, Capita, Dalbello, Decathlon, Elan, Fischer, Jones Snowboards, K2, Kästle, Marker, OneWay, Rossignol, Salomon, Tecnica, The Nidecker Group, Völkl.